måndag 9 mars 2009

Idag måndag finns det väl inte så mycket att skriva...det blåste mellan 10-40 m/s och var -13 på 3200 m....taskig sikt och kallt! Jag åkte ett åk...berget psykar så det är svårt att må helt bra. Tog liften ner och på mellanstationen hade mina fingrar blivit vita och jag skakade okontrollerat. De franska liftmaskinsskötarna plockade in mig, värmde mina vantar, gav mig kaffe....och tittade på mina händer efter en stund igen. Då all färg inte var tillbaka försvann den ena och kom sedan med en flaska Perrier (vatten)....det var dock inte vatten....kryddad sprit:) och den styrkan är nog inte godkänd i Sverige:) Värmen återvände snabbt och då var det ok att ta nästa lift ner....vi skippade den sena middagen och tog en MYCKET god pizza istället. I morgon ska det snöa, kanhända vi åker till något "snällare" berg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar